Nyckeltalet anses uppnått om minst 94 % av de svarande är nöjda eller mycket nöjda med hämtning av kommunalt avfall vid bostaden. Följs upp årligen genom fråga i Avfall Sveriges årliga attitydundersökning.
Nöjdhet hämtn. kommunalt avfall vid bostad (%)
Indikator AP. 5. 1- Diagram
- Tabell
| Rad-id | Datum | Värde (%) |
|---|---|---|
| 0 | 2019 | 91 |
| 1 | 2020 | 85 |
| 2 | 2021 | 87 |
| 3 | 2022 | 87 |
| 4 | 2023 | 85 |
| 5 | 2024 | 84 |
Kommentar
Nöjdheten vid hämtning av kommunalt avfall vid bostad minskade något mellan 2022 och 2023. För att nå målet att minst 94 % av kunderna ska vara nöjda krävs extra insatser för att öka servicen. Attitydundersökningen görs årligen.