Nyckeltalet anses uppnått om minst 94 % av de svarande är nöjda eller mycket nöjda med hämtning av kommunalt avfall vid bostaden. Följs upp årligen genom fråga i Avfall Sveriges årliga attitydundersökning.
Nöjdhet hämtn. kommunalt avfall vid bostad (%)
- Diagram
- Tabell
Nöjdhet hämtn. kommunalt avfall vid bostad (%)
Trend:
                                         Ingen uppmätt förändring sedan 2019
 Ingen uppmätt förändring sedan 2019Status:
                                         Tillståndet är ganska bra
 Tillståndet är ganska braSenaste värdet:
                                        84 % (2024)
                                    Utgångsvärde:
                                        91 % (2019)
                                    Mål:
                                        94 % (2026)
                                    Kommentar
Nöjdheten vid hämtning av kommunalt avfall vid bostad minskade något mellan 2022 och 2023. För att nå målet att minst 94 % av kunderna ska vara nöjda krävs extra insatser för att öka servicen. Attitydundersökningen görs årligen.